Benaderingen voor outplacementHet is bemoedigend om te zien dat veel bedrijven het belang van outplacement ondersteunende diensten beginnen in te zien. Herstructurering van de werkplek kan soms onvermijdelijk blijken en leidt in veel gevallen tot gedwongen ontslagen. Om die reden wenden bedrijven zich tot outplacementondersteuning om overtollige werknemers te helpen hun loopbaantransitie met vertrouwen en optimisme tegemoet te treden – outplacement helpt werknemers niet alleen om verder te gaan, het kan ook helpen om de reputatie van uw bedrijf te behouden in moeilijke tijden. Er zijn echter tal van benaderingen van outplacement die de ondersteuning van uw medewerkers kunnen beïnvloeden. Bekijk onze beknopte gids en leer de verschillende benaderingen van outplacement in de toekomst te herkennen.
GroepsondersteuningZoals u ongetwijfeld zou verwachten, omvat groepsoutplacementondersteuning het bieden van advies en training aan een aantal individuen tegelijk. Sommige mensen merken dat ze baat hebben bij een groepsomgeving waar ze hun problemen kunnen delen en beseffen dat ze niet alleen zijn, hoewel de loopbaancoach die verantwoordelijk is voor de sessie natuurlijk zijn tijd onder de groep moet verdelen. Men zou kunnen stellen dat individuele werkzoekenden in een groepsomgeving niet de ondersteuning op maat krijgen die ze nodig hebben.
Een-op-een-ondersteuningEen meer intieme, één-op-één benadering van outplacementondersteuning heeft hier bij Renovo de voorkeur. Wij zijn van mening dat uw medewerkers in een één-op-één-omgeving de uitdagingen op het gebied van werkgelegenheid die voor hen liggen beter het hoofd kunnen bieden en kunnen profiteren van case-specifieke ondersteuning op maat. Hoewel ze misschien de eenheid van een groepsomgeving missen, zullen ze ongetwijfeld de meer persoonlijke benadering van de een-op-een-omgeving waarderen.
Face-to-face ondersteuningPersoonlijke ondersteuning is ongetwijfeld nog steeds een geweldige manier om persoonlijke ondersteuning te bieden, een sterke vertrouwensrelatie op te bouwen tussen uw werknemer en hun loopbaancoach en waar het budget het toelaat, is dit nog steeds de voorkeursoptie voor veel organisaties die ondersteuning bieden aan senior personeel. Face-to-face kan echter minder flexibel zijn dan andere vormen van ondersteuning, waardoor het voor werknemers moeilijk wordt om tijdig toegang te krijgen tot hulp. Het brengt ook logistieke complicaties met zich mee voor zowel de medewerker als de organisatie, wat ook gevolgen heeft voor kosten en middelen. Het kan de moeite waard zijn om aan het begin van een programma een kleine hoeveelheid face-to-face ondersteuning te krijgen, gevolgd door flexibelere coaching op afstand.
Remote of virtuele ondersteuningDaarentegen stelt een service van het type outplacement op afstand individuen in staat om ondersteuning te ervaren via e-mail, mobiel of Skype-contact. Hoewel het misschien de intimiteit van een persoonlijke ontmoeting mist, stelt outplacementondersteuning op afstand gebruikers in staat om op hun voorwaarden contact op te nemen met hun loopbaancoaches, wanneer ze hun hulp of begeleiding nodig hebben. We vinden dat deze flexibele benadering van outplacement effectiever en praktischer is voor veel van onze klanten en vaak een meer kosteneffectieve manier biedt om geïndividualiseerde, persoonlijke ondersteuning te bieden.
Praktische of emotionele ondersteuning?Er is een argument dat outplacementdiensten zich alleen zouden moeten richten op de praktische aspecten van redundantie, zoals het vinden van een nieuwe baan en effectief budgetteren. Wij zijn echter van mening dat de emotionele aspecten van het proces even belangrijk zijn. Ontslag kan het vertrouwen en de gemoedsrust van uw medewerkers aanzienlijk aantasten, en wij zijn van mening dat het helpen om dit vertrouwen weer op te bouwen een integraal onderdeel is van het outplacementproces. 3768 / 5000 Benaderingen voor outplacement Het is bemoedigend om te zien dat veel Britse bedrijven het belang van outplacementondersteunende diensten beginnen in te zien. Herstructurering van de werkplek kan soms onvermijdelijk blijken en leidt in veel gevallen tot gedwongen ontslagen. Om die reden wenden Britse bedrijven zich tot outplacementondersteuning om overtollige werknemers te helpen hun loopbaantransitie met vertrouwen en optimisme tegemoet te treden – outplacement helpt werknemers niet alleen om verder te gaan, het kan ook helpen om de reputatie van uw bedrijf te behouden in moeilijke tijden. Er zijn echter tal van benaderingen van outplacement die de ondersteuning van uw medewerkers kunnen beïnvloeden. Bekijk onze beknopte gids en leer de verschillende benaderingen van outplacement in de toekomst te herkennen. Zoals u ongetwijfeld zou verwachten, omvat groepsoutplacementondersteuning het bieden van advies en training aan een aantal individuen tegelijk. Sommige mensen merken dat ze baat hebben bij een groepsomgeving waar ze hun problemen kunnen delen en beseffen dat ze niet alleen zijn, hoewel de loopbaancoach die verantwoordelijk is voor de sessie natuurlijk zijn tijd onder de groep moet verdelen. Men zou kunnen stellen dat individuele werkzoekenden in een groepsomgeving niet de ondersteuning op maat krijgen die ze nodig hebben. Een meer intieme, één-op-één benadering van outplacementondersteuning heeft hier bij Renovo de voorkeur. Wij zijn van mening dat uw medewerkers in een één-op-één-omgeving de uitdagingen op het gebied van werkgelegenheid die voor hen liggen beter het hoofd kunnen bieden en kunnen profiteren van case-specifieke ondersteuning op maat. Hoewel ze misschien de eenheid van een groepsomgeving missen, zullen ze ongetwijfeld de meer persoonlijke benadering van de een-op-een-omgeving waarderen. Persoonlijke ondersteuning is ongetwijfeld nog steeds een geweldige manier om persoonlijke ondersteuning te bieden, een sterke vertrouwensrelatie op te bouwen tussen uw werknemer en hun loopbaancoach en waar het budget het toelaat, is dit nog steeds de voorkeursoptie voor veel organisaties die ondersteuning bieden aan senior personeel. Face-to-face kan echter minder flexibel zijn dan andere vormen van ondersteuning, waardoor het voor werknemers moeilijk wordt om tijdig toegang te krijgen tot hulp. Het brengt ook logistieke complicaties met zich mee voor zowel de medewerker als de organisatie, wat ook gevolgen heeft voor kosten en middelen. Het kan de moeite waard zijn om aan het begin van een programma een kleine hoeveelheid face-to-face ondersteuning te krijgen, gevolgd door flexibelere coaching op afstand. Daarentegen stelt een service van het type outplacement op afstand individuen in staat om ondersteuning te ervaren via e-mail, mobiel of Skype-contact. Hoewel het misschien de intimiteit van een persoonlijke ontmoeting mist, stelt outplacementondersteuning op afstand gebruikers in staat om op hun voorwaarden contact op te nemen met hun loopbaancoaches, wanneer ze hun hulp of begeleiding nodig hebben. We vinden dat deze flexibele benadering van outplacement effectiever en praktischer is voor veel van onze klanten en vaak een meer kosteneffectieve manier biedt om geïndividualiseerde, persoonlijke ondersteuning te bieden. Er is een argument dat outplacementdiensten zich alleen zouden moeten richten op de praktische aspecten van redundantie, zoals het vinden van een nieuwe baan en effectief budgetteren. Wij zijn echter van mening dat de emotionele aspecten van het proces even belangrijk zijn. Ontslag kan het vertrouwen en de gemoedsrust van uw medewerkers aanzienlijk aantasten, en wij zijn van mening dat het helpen om dit vertrouwen weer op te bouwen een integraal onderdeel is van het outplacementproces. Nu u weet hoe de verschillende benaderingen van outplacement verschillen, is het tijd om de juiste voor uw bedrijf te kiezen. Als u tevreden bent met onze aanpak van outplacementondersteuning, neem dan vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe onze diensten u kunnen helpen. |
https://margreetjonker.nl/ |
