Hyvesblog
Image default
Aanbiedingen

Mobiele bugs zorgen ervoor dat klanten niet kunnen kopen

opmaken website

Wat zijn de zakelijke voordelen van het aanpassen van een website aan mobiele apparaten? Alleen de aanwezigheid van een mobiele versie is geen garantie voor conversies en aankopen. Houd bij het ontwerpen van een site rekening met de gedragskenmerken van degenen die de site vanaf smartphones bekijken. Hier is een checklist met 10 fouten die het idee om meer winst te maken op mobiel om zeep helpen.

Het laden van de site duurt lang

Komt de bezoeker niet binnen enkele seconden op de gevraagde pagina, dan verlaat hij de site. Mobiele gebruikers houden niet van lang wachten. Video- en audiotracks verlengen de laadtijd van de website. Zorg ervoor dat de site licht van gewicht is. Vermijd ongepaste inhoud. Sommige versies van mobiele apparaten ondersteunen bijvoorbeeld geen Flash-animatie.

De oplossing: gebruik kleinere afbeeldingen, vereenvoudig de lay-out en schakel plug-ins uit op mobiele apparaten. Gebruik video- en audiocontent alleen als dit wordt gerechtvaardigd door zakelijke doelstellingen en geen belemmering vormt voor snelle toegang tot de site.

 Moeilijke navigatie

Op een site voor computers is het toegestaan ​​om een ​​deel van het scherm te bezetten met een beschrijving van het bedrijf. Het scherm van het mobiele apparaat is te klein. Als u zich aan dezelfde structuur houdt als op de pc-site, zal de bezoeker naar beneden moeten scrollen om de doelknop te vinden en een actie te ondernemen. In dit geval kan de sitegebruiker het mogelijk niet vinden of gewoon niet naar het gewenste gedeelte scrollen.

Oplossing: de startpagina van een mobiele site moet de bezoeker onmiddellijk de informatie geven die hij nodig heeft. Plaats uw oproep tot actie op het eerste scherm. Verwijder secundaire informatie uit het menu. Hoe minder items in het menu, hoe gemakkelijker het voor de gebruiker is om een ​​actie uit te voeren. Test bij gebruik van Responsive Layout de correcte weergave van informatie op mobiele apparaten met verschillende extensies. Zorg voor een gemakkelijke terugkeer naar het hoofdscherm. Pin bijvoorbeeld het blok met het logo tijdens het scrollen, of zet de Home-knop.

Onhandig zoeken

Zoeken op de site is nodig zodat de gebruiker snel de informatie kan vinden die hij nodig heeft. Het probleem is dat u vaak eerst op de site naar “Zoeken” moet zoeken. Directorysites en online winkels lopen meer kans om klanten te verliezen als de zoekopdracht niet prominent wordt weergegeven.

De oplossing: maak een zoektekstvak bovenaan de pagina, voeg hints en autocomplete-mogelijkheden toe. Help sitegebruikers te vinden wat ze zoeken door filters aan hun zoekopdracht toe te voegen.

De tekst is niet leesbaar

Als het lastig is om zonder schaal te lezen, krijgt de bezoeker niet de benodigde informatie voor zijn verzoek en gaat hij gewoon weg. Hetzelfde geldt voor kleine regelafstanden: ze maken het moeilijker om te lezen.

De oplossing: schrijf belangrijke tekst in grote letters. De minimale lettergrootte is 16 punten. Zorg voor regelafstand zodat de tekst niet overvloeit. Zorg voor opvulling vanaf de rand van het scherm.

Knoppen en links reageren niet op de vinger

Het is moeilijk om winst te verwachten als uw bezoeker klaar is om te kopen, maar niet op de bestelknop op het scherm kan klikken. Hoe handiger de indeling en grootte van de knoppen is, hoe meer klanten u ontvangt. Op mobiele apparaten wordt de bediening uitgevoerd met de duim van één hand, in welk geval de knoppen bovenaan het scherm niet toegankelijk zijn.

Oplossen: maak de knop groter, plaats deze in het midden of onderaan het scherm.

Het is onmogelijk om met één klik te bellen of het adres te vinden

Bezoekers willen weten hoe ze contact met u kunnen opnemen: bel met één druk op de knop, zoek het adres van het dichtstbijzijnde kantoor of verkooppunt op en stel snel een route samen. Ontmoedig dit verlangen niet.

Oplossen: gebruik een telefoon met internationale codeformaat zodat u onmiddellijk kunt bellen. Verbind geolocatie zodat de klant het adres en de locatie van het dichtstbijzijnde kantoor of winkel kan zien. Sluit Google Maps in, zodat de gebruiker een route naar u toe bouwt.

Lange greepvorm

De wens om zoveel mogelijk informatie over de gebruiker te weten te komen, is lovenswaardig. Alleen sitebezoekers delen uw ijver niet. Hoe meer velden u moet invullen, hoe minder gebruikers zullen volgen.

De oplossing: overweeg om een ​​telefoonnummer en de naam van een klant te krijgen, is misschien voldoende voor uw bedrijf. De overige velden worden tijdens het gesprek door de telefoniste ingevuld. Maak het de klant gemakkelijk om in te vullen met vervanging, een apart toetsenbord voor het invoeren van cijfers.

U kunt de aankoop niet voltooien op een ander apparaat of op een ander tijdstip

De sitebezoeker is misschien niet klaar om op dit moment een aankoopbeslissing te nemen. Als bij het verlaten van de site de acties van de gebruiker worden geannuleerd, verliest u de klant.

Oplossing: voeg de mogelijkheid toe om de winkelwagen of een lege toepassing op te slaan, de pagina aan bladwijzers toe te voegen, informatie per e-mail of in sociale netwerken te verzenden.

Enge uitdrukking “Volledige versie”

Gebruikers zien de “volledige versie” als het tegenovergestelde van de “uitgeklede” versie. Op zoek naar meer volledige informatie of een groter assortiment, zal de gebruiker de site het liefst vanaf een ander apparaat bezoeken. En hoogstwaarschijnlijk gaat het naar een concurrent.

Oplossing: vervang het door de zin “Versie voor computers”.

Eerst een website ontwerpen voor desktops is de grootste fout die je kunt maken in 2020

Google test actief het zoekalgoritme Mobile First. Dit betekent dat zoekmachines de mobiele versie van de site binnenkort als “basic” zullen zien. Een responsieve mobiele site zal niet zo goed presteren als je je aan traditionele gebruikersscenario’s houdt – Stel je voor dat je een coole website voor je bedrijf hebt gemaakt. De site is ontworpen voor een desktop, dus het bevat veel nuttige informatie, mooie foto’s, animatie. En dan moet dit allemaal op een klein mobiel scherm passen. Informatie zal moeten worden weggesneden, foto’s moeten worden vervangen en animatie moet worden verlaten. Het is jammer, is het niet?

Oplossen: Denk bij het ontwerpen van een website eerst aan gebruikersscenario’s voor smartphonebezitters.

Controleer uw versie van de site aan de hand van deze checklist en gebruik de Google-test.

https://www.webdeveloper.today/2022/06/

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html